سفارش تبلیغ
صبا ویژن

والفجر

اینقدر خود را سرزنش نکنید ، خدا پس از آفریدن شما به خود تبریک گف

    نظر

اینقدر خود را سرزنش نکنید ، خدا پس از آفریدن شما به خود تبریک گفت

امام رضا (ع): به خداوند گمان نیک بر زیرا خداوند عزوجل می فرماید:من نزد گمان بنده ام هستم ، اگر نیک باشد پاداشش نیک و اگر شر باشد پاداشش شر خواهد بود .

زندگی همواره با سختی ها و مشکلات است وچه بسا بسیاری از سختی های زندگی برای امتحان باشد . انسانی در زندگی موفق است که با آنها مبارزه کند و نا امیدی به خود راه ندهد. بنابراین اگر کسی مبتلا به سختی و گرفتاری شد نباید به خداوند بد گمان شود و تصور کند خداوند او را دوست ندارد و تمام سختی ها فقط برای اوست . همچنین نباید سختی و گرفتاری خود را به بدشانسی و اقبال بد نسبت دهد(که شانس و اقبال ، امری موهوم وباطل است ).

در برابر گرفتاری و سختی ها نیاز به اندیشه ، صبر ، تصمیم گیری به موقع ، احساس امید ، استمداد از خداوند و در نتیجه برخورد صحیح و معقول با آنها است ، چه بسا این آزمایش و زمان سختی ، زیباترین و ماندگارترین لحظات زندگی انسان باشد.

حضرت ایوب ، سختی های فراوانی در زندگی کشید ولی برهمه آنها صبر نمود و می گفت به این همه بلا راضیم ونیز می فرمود:پروردگارا ! تو مهربان ترین مهربانی.

وتا آخرین لحظات ،جز حسن ظن به خدا چیزی نداشت ،همان طور که حضرت زینب (ع) درباره حادثه کربلا با آن همه سختی ها فرمود : جز زیبایی چیزی ندیدم واین همان حسن ظن به خدا است.