سفارش تبلیغ
صبا ویژن

والفجر

پنج ندای قبر

 

پنج ندای قبر

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله)

 اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا ا لله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛

 

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود:

 

قبر هر روز با پنج جمله، ندا می‌دهد:

1. من خانة تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید.

2. من خانة تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید.

3. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید،

4. من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید

5.  من خانة مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛

اما انیس ، تلاوت قرآن می‌باشد،

امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است،

اما فرش، پس عمل نیک است ،

 اما گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است،

و اما پادزهر آن، صدقه است.